O strategie de dezvoltare este o mașină a timpului

Toată treaba cu strategia de afaceri este cea de a descrie cât mai corect ziua de mâine și, în plus, să aloci resurse, energii și dedicare ca să o faci posibilă. Adică să faci să fie ziua de mâine chiar începând de azi.

Cine are strategia cea mai curajoasă și mai bine construită și implementată, intră primul în ziua de mâine. Cine nu, nu. Rămâne blocat în ziua de azi. Sau, mai grav, în ieri.

strategie masina a timpului

A fi disruptiv înseamnă de fapt a acționa în piața de azi și ca și cum ar fi piața de mâine. Și dacă strategia ta e corectă, atunci chiar poți să transformi piața și să o trimiți direct ziua de mâine.

Strategia chiar este o mașină a timpului.

Și cum ajungi să faci ziua de azi să fie mâine? Să respecți trei condiții necesare dar deloc suficiente:

1.Viziunea este mai importantă decât planurile

După câțiva ani de lucru în proiecte de strategie de business am învățat că, pentru o strategie de business de succes, ziua de azi aproape că nu contează. Viziunea este mai importantă decât planurile. Dacă viziunea este puternică și solidă, planurile de business se vor crea treptat pentru a îndeplini această viziune. Invers, nici un plan de business, oricât de solid și creativ ar fi, nu va putea fi implementat dacă nu există o viziune care să îl susțină în timp.

Așadar, oricât ar suna de clișeistic, am învățat că dacă un client are o viziune de business atunci se poate construi și strategie. Și dacă are o strategie poate construi ziua de mâine începând de azi. Dacă nu, nu.

2.Obiectivele sunt mai importate decât resursele

În fața unui mic antreprenor care acum nu are nimic dar care spune că în 5 ani va domina piața financiară poți avea două reacții: să râzi sau să te pregătești. Poți râde pentru că ai putea crede că fără resurse, fără bani, fără influență un nimeni nu poate ajunge să controleze o piață de servicii financiare.

Însă mai bine ar fi nu să râzi ci să începi să te pregătești. Pentru că, de fapt, resursele nu contează. Contează în primul rând obiectivele. Apoi contează modelul de business. Apoi strategia. Și abia apoi resursele. Așadar, îți recomand ca, înainte de a râde, să îl întrebi pe micul antreprenor cum arată strategia lui, cum este mașina timpului pe care o va folosi. Și, dacă e solidă, pregătește-te pentru ziua de mâine pe care o va aduce.

Cel mai important factor de succes pentru un antreprenor nu se află în conturule sale ci în mintea sa. Obiectivele pentru a atinge ziua de mâine sunt mai importante decât instrumentele necesare pentru a face acest lucru.

3. Determinarea mai importantă decât rezultatele pe termen scurt Primele rezultate vor fi, aproape fără excepție, un eșec. Vor fi încercări succesive ratate, pierderi, modele de lucru care se vor dovedi nefuncționale. Aceste eșecuri fac parte din strategie. Sunt parte din experiența cu mașina timpului. Dacă acestea apar nu înseamnă că totul este greșit și trebuie abandonat ci că totul trebuie recalibrat și regândit.

Strategia este o mașină a timpului însă nu este deloc o mașină a timpului simplă. Implică eforturi și lucru insistent în calibrarea ei pentru a face posibilă azi ziua de mâine. Și pentru asta e nevoie de determinare.

Viziunea mai importantă decât planurile, obiectivele mai importante decât resursele, determinarea mai importantă decât rezultatele duc la o o strategie de business care, întocmai ca o mașină a timpului, definește azi ziua de mâine.Cei care aleg să își dezvolte business-ul strategic nu o fac pentru a avea mai mulți bani azi ci pentru a fi siguri că intră primii în ziua de mâine.

Este vorba de timp aici și de cursa de a fi primul care intră în ziua de mâine și nu de bani.