Inovare model de business

Vrei sa ai un hotel sau sa fii AirBNB? Vrei sa ai o companie de taxiuri sau fii Uber? In ambele variante, seriviciul este acelasi: inchiriere camere si, respectiv, transport auto. Insa modul in care Uber a ales sa vanda este complet diferit de felul in care vinde o companie de taxiuri. Si cu alte rezultate.

Despre acest lucru este vorba si in inovarea modelului de businiess: despre cum pot sa vand mai mult, cu costuri mai reduse, mai eficient etc fara sa schimb produsul si procesul de productie / serviciul meu?

Lucram aici cu metodologiile cele mai eficient de definire a modelului de business (business model canvas) si folosim sesiuni de strategy coaching pentru a ne clarifica si inova value proposition. 

Inovarea modelului de business este  despre cum sa cresti veniturile din vanzari fara sa schimbi produsul/serviciul tau. Si, in ultima instanta, este despre cum iti valorizezi valoarea (cum iti pui in valoarea in piat valoarea reala a produselor / serviciilor tale).

De cele mai multe ori, inovarea modelului de business implica: 

  • repozitionare de business
  • optimizare strategie portofoliu si de pret (ce si la ce pret vand si carui client)
  • redefinirea value proposition si relansare campanii de marketing
  • clarificarea si redefinirea profilului de client
  • eficientizarea value chain
  • modificare / eficientizare modele de vanzari
  • extinderea catre noi piete sau noi categorii de clienti

Procesul de inovare de model de business este unul de consultanta de business insa procesul de generare de idei si de clarificare a obiectivelor si a value proposition este unul de strategy coaching.

Cum iti poti pune valoarea in valoare mai bine?

Cum poti arata clientilor tai ca valoarea produselor si serviciilor tale este ridicata? Si cum poti transforma aceasta pozitionare in avantaj de business? Si, mai ales, cum convertesti apoi acest avantaj in vanzari mai mari?

Programeaza o intalnire pentru a discuta proiiectul tau (fee-free meeting)

inovare model de business

Modelul de business este despre value proposition

  • Modelul de business nu este despre ce vinzi (produse, servicii etc) ci despre cum vinzi. Cum comunici cel mai bine valoarea si beneficiile pe care serviciile si produsele tale le aduc clientilor?
  • Desi exista cateva zedi de tipologii de modele de business, in fapt fiecare business are propriul sau model de business pentru ca fiecare firma are propria sa value proposition (ceea ce o diferentiaza si ii confera valoare in ochii clientilor)
  • Primul pas in proces este de a clarifica value proposition pentru produsul /serviciul tau (ceea ce implica realizare unui customer profile corect pentru clientul tau)
  • Al doilea pas este de a realiza un modeld e business as-is pe metdologia business model canvas
  • Al treilea pas este de a gasi alternative la actualul model de business si de a testa eficienta acestora pe procesele tale de business
  • Al patrulea pas este de a decide care dintre variantele analizate este cea optima (cea care aduce impact maxim pentru business)
  • Ultimul si cel mai important pas este de a formula o strategie de business axata pe noul model de business si apoi executia strategiei respective.

Intrebari

Un astfel de proiect dureaza 2-6 saptamani si implica: clarificarea si re-definirea value proposition, dezvoltarea de profile de clienti complete, realizarea modelului de business, formularea value proposition si dezvoltarea de solutii inovative de modele de business alternative. Aceste etape implica si sesiuni de strategy coaching si sesiuni de training online.

La finalul acestui proiect vom avea un model de business nou care este validat pe procesele de business din companie. 

Insa implementarea acestuia implica alte doua procese: realizarea unei strategii de business pe baza acestui nou model si apoi implementarea si executia a acestei noi strategii (care sunt proiecte separate)

Vom lucra initial in intalniri cu ownerul companiei si cu echipele de marketing, sales si customerr support pentru a definitiva value proposition, profilul de client si, la final modelul de busiess.

Apoi vom avea sesiuni de business innovation (sesiuni de coaching) si, la final, vom lucra pe documentele rezultate pentru a genera noul model de business.

In program sunt incluse si cursuri online la care poate participa intreaga echipa. Aceste cursuri detaliaza pas cu pas procesele cheie de definire a customer profile, value proposition etc.