Diagnoza de business

Diagnoza de business este un proces de evaluare a unui business pentru a identifica punctele sale forte si cele mai slabe. Acest proces nu este unul raportat la competitie (nu ne comparam cu competitia) ci este raportat la propriul nivel de dezvoltare.

Intrebarea la care raspunde diagnoza de business este cat de echilibrata este compania si cat de pregatita este sa isi indeplineasca obiectivele de business?

Diagnoza de business este un proces de analiza detaliata a afacerii tale. Se iau in considerare atat componente de business clasice (precum datele financiare, portofoliul de produse si servicii, datele de vanzari, analiza de marketing etc) dar si cele mai putin concrete (dar extrem de importante) pentru afacerea ta precum profilul de leadership, sau competentele cheie ale oamenilor din echipa ta.

Personal folosesc un model extins de diagnoza de business McKinsey 7S de peste 5 ani in mai mult de 50 de companii care, cel putin pana acum, si-a dovedit eficacitatea.

Diagnoza de business este un proces care este obligatoriu pentru companiile care isi dezvolta o noua strategie de business, inainte de fuziuni si achizitii, in procese de repozitionare sau restructurare etc. in principiu, un proces de diagnoza de business este extrem de util pentru compania ta pentru ca iti spune care sunt punctele forte si unde sunt dezechilibrele critice in companie.

In diagnoza de business se lucreaza mult pe documente si informatii furnizate de client dar si cu oamenii din companie prin discutii individuale si de echipa.

 

Ce it poate aduce o diagnoza de business?

Care sunt beneficiile diagnozei de business? Si ce ar implica acest proces pentru tine si pentru compania ta?

La ce te poti astepta si care ar fi orizontul de timp si bugetul necesare pentru a realiza o dignoza de business? 

La aceste intrebari putem raspunde daca avem o prima intalnire de analiza de proiect.

Pentru a formula o propunere este posibil sa solicitam date si informatii despre companie in conditii de confidentialitate (semnare acord confidentialitate).

Diagnoza de business

Cum e business-ul tau cu adevarat?

  • Un business nu este definit nici de performanta financiara, nici de valorile sale si nici de cota de piata sau de cat de inovative sunt produsele si serviciile sale. Un business nu poate fi definit de un singur parametru, oricat de important ar fi acesta. De aceea, diagnoza de business arata cat de echilibrate sunt toate componentele cheie ale afacerii tale.
  • In realizarea diagnozei de business se analizeaza multe documente si informatii despre companie insa se si discuta cu persoane cheie din companie.Realitatea unei companii este rareori suprinsa corect (si niciodata complet) de datele din documente; ea se regăsește la oamenii din companie.
  • Diagnoza de business este si o excelenta oportunitate de a identifica solutii si idei inovative pentru dezvoltarea business-ului. In foarte mult situatii, idei care au aparut in timpul procesului de diagnoza de business au stat apoi la baza unor strategii care au transformat companiile pentru care am lucrat.

Intrebari

Intre 4 si 8 saptamani in medie, in functie de dimensiunea si de complexitatea business-ului.

In primele etape din diagnoza de business  vor fi necesare informatii de business despre companie, actuale si istorice, documente strategice de business (cele existente), date despre piata etc.  Apoi vor avea loc discutii individuale cu persoane cheie din companie.

Un raport de diagnoza de business pe model McKinsey 7S cu concluzii si recomandari (un demo al acestui raport va fi oferit inainte de semnarea contractului).