Care este propunerea de valoare cu cel mai mare impact pentru clienții tăi?

Strategii de marketing

Strategia de marketing este despre a le arăta clienților tăi valoarea concretă pe care tu le-o propui prin produsele și serviciile tale. 

Începe de azi să obții rezultate prin strategii de marketing cu rezultate și impact.

Știu că, pentru tine, problema principală este că strategiile de marketing au fost mereu o..problemă. Ai încercat probabil multe variante și ai pierdut mulți bani începând să afli de pe net, de la prieteni sau de la guru de marketing ”ce merge”.

Adevărul însă este nimeni nu îți poate spune ”ce merge” mai bine decât tine și decât clienții tăi.

Și asta din simplul motiv că atunci când vorbim de strategii de marketing vorbim de fapt de promisiunea unei valori pe care tu o faci clienților tăi. Și această valoare este specială, specifică doar afacerii tale și clienților tăi. Ca o amprentă.

Tu nu vinzi produse sau servicii, ci vinzi promisiuni de valoare.

Înainte să cumpere produsul tău, clienții tăi sunt atrași de valoarea pe care acesta o poate avea pentru ei.

Or strategia de marketing este despre acest lucru: relația cu totul specială pe care trebuie să o creezi cu o persoană (sau o afacere) prin care îi promiți o valoare înainte de a-i vinde un serviciu.

Dacă vei lucra cu mine vom reuși să găsim împreună acea relație specială prin care clienții pe care îi dorești pentru afacerea ta sunt atrași de produsele/serviciile pe care ei le văd valoroase pentru ei.

Care sunt criteriile de succes pentru strategiile de marketing?

Cel mai important pas pe care trebuie să îl faci când îți definești o strategie de marketing este să te decizi ”cui vinzi?”. 

Cu cât știi mai multe despre client, cu atât mai simplă și mai de impact va fi strategia ta de marketing.

Strategiile de marketing cu adevărat de impact încep cu întrebarea ”cine sunt clienții mei?” și continuă cu ”ce este cu adevărat valoros pentru clienții mei?”.

Fără aceste răspunsuri, nu poți crea o propunere de valoare care să atragă cu adevărat. Value proposition-ul este inima oricărei strategii de marketing de succes.

Value proposition este centrul oricărei strategii de marketing. 

Apoi strategiile de marketing sunt și despre promisiunile de valoare ale competitorilor tăi. Este despre cum să te poziționezi mai bine față de ei.

O poziționare competitivă puternică te ajută să te diferențiezi și să atragi clienți care văd o valoare distinctă în ceea ce oferi tu.

Poziționarea în piață este al doilea pilon.

Drumul clientului începe de la ignoranță și trece prin curiozitate, încredere, și dorința de a cumpăra. O strategie de marketing bună creează experiențe și mesaje care îl ghidează în mod natural pe acest parcurs.

Acest drum al clientului către a deveni cumpărător este al treilea pilon important.

Nu e suficient să ai o strategie bine gândită. Implementarea corectă face diferența. De prea multe ori, strategiile de marketing sunt compromise de o execuție deficitară. Rolul meu este să mă asigur că strategia ta este implementată impecabil și că echipa de execuție livrează rezultate.

strategie de marketing

Ce facem împreună?

  • Stabilirea obiectivelor de marketing
  • Evaluarea resurselor și competențelor existente
  • Definirea profilului clientului ideal
  • Dezvoltarea unui value proposition puternic
  • Analiza pieței și segmentarea corectă
  • Poziționare competitivă
  • Crearea unui customer journey captivant
  • Definirea mesajelor cheie și planificarea campaniilor
  • Stabilirea bugetelor și indicatorilor de performanță
  • Selectarea și supervizarea agențiilor sau partenerilor de marketing
  • Monitorizare și optimizare continuă

Ce nu facem împreună?

  • •Cercetări de piață detaliate
  • •Creație vizuală și copywriting
  • •Servicii SEO sau marketing pe social media
  • •Design web sau dezvoltare web
  • •Producție publicitară

Aceste activități sunt specializate și îți pot recomanda partenerii potriviți pentru fiecare.

Te gândești să începem un proiect de strategie de marketing împreună? Completează ghidul meu și începem!

Cum lucrez în proiectele de strategie de marketing?

Ca orice strategie, și strategia de marketing implică cele 5 etape: diagnoza și analiza pieței, definirea obiectivelor, evaluarea resurselor și competențelor disponibile intern și extern, planificare, bugetare și execuție. 

Estimarea costurilor și duratei unui proiect de strategie de marketing se poate face doar după ce avem diagnoza comercială și analiza pieței realizate.

Diagnoza comercială și o analiză a pieței sunt absolut indispensabile unei strategii de marketing de impact. Vom lucra pe datele care există deja în companie și, de cele mai multe ori, această etapă nu depășește 2-4 săptămâni.

Odată ce avem informații relevante despre piață, clienți și concurenți, putem lucra la definirea obiectivelor pentru strategia de marketing. Cu cât acestea sunt mai clare și mai bine definite, cu atât vom putea realiza mai ușor strategia de marketing.

Etapa pe care majoritatea consultanților o sar este aceea de a evalua ce competențe, resurse și instrumente de marketing avem deja disponibile (intern sau extern). 

Adesea, odată ce știm la ce nivel putem lucra, este nevoie chiar de ajustarea obiectivelor strategice.

Din momentul în care știm clar pe ce ne putem baza și ce obiectiv trebuie să atinge, se trece efectiv la realizarea strategiei de marketing. În această etapă pot fi necesare și studii de piață suplimentare sau cercetări in house. La final vom avea un model de strategie de marketing funcțional.

Pentru a putea fi bine executată, vom avea nevoie și de o planificare și de o bugetare foarte clare. De aceea, etapa în care ne definim orizontul de timp, resurse și rezultate pe care le dorim este extrem de importantă.

Cea mai complicată etapă este cea în care punem efectiv în practică planul pe care îl avem. Va trebui să ne ajustăm adesea și planul în funcție de realitate și acțiunile în funcție de plan. De aceea, aici este extrem de important să avem o echipă care lucrează bine împreună și un sistem de management bine pus la punct.