Așa cum nu poți construi o casă fără a avea o fundație solidă, nu poți începe o strategie pentru business-ul tău dacă nu ai o evaluare solidă a situației actuale a afacerii tale. Diagnoza afacerii este fundația strategiei tale.
Razvan Nicoara
Diagnoza afacerii
Evaluarea întregii tale afaceri și realizarea unui raport de diagnoză (model McKinsey 7S) și care cuprinde (dar nu se reduce la):
- punctele tari și cele critice ale afacerii
- model de business
- analiză comercială (prețuri, portofoliu de produse și servicii, canale de vânzare, politici și piețe)
- analiză marketing (eficiența politicilor de marketing)
- profil de cultură organizațională
- profil de leadership
- harta proceselor cheie ale afacerii
- value map
Acest proces implică o evaluare în profunzime a afacerii și este o etapă necesară premergătoare oricărui proces de realizare a unei strategii de afaceri.
Durata: 1-2 luni (în funcție de dimensiunea și complexitatea afacerii)
Rezultate:
- 1 raport de diagnoză
- 1 sesiune de training de management strategic pentru echipa de management
- 4 sesiuni de discutare a rezultatelor diagnozei
Află mai multe despre diagnoza afacerii
Diagnoza afacerii este un proces de evaluare detaliat pentru a identifica punctele sale forte și cele mai slabe. Acest proces nu este unul raportat la competiție (nu ne comparam cu competiția) ci este raportat la propriul nivel de dezvoltare (folosesc modelul de evaluare McKinsey 7S).
Întrebarea la care răspunde diagnoza este: cât de echilibrată este compania, cât de bine sunt aliniate obiectivele, activitățile și resursele și cât de bine pregătită este să își îndeplinească obiectivele?
Diagnoza afacerii este un proces de analiză detaliată a afacerii tale. Se iau în considerare atât componente de business clasice (precum datele financiare, portofoliul de produse și servicii, datele de vânzări, analiza de marketing etc) dar și cele mai puțin concrete (dar extrem de importante) pentru afacerea ta precum profilul de leadership, sau competențele cheie ale oamenilor din echipa ta.
Personal am folosit un model extins de diagnoză McKinsey 7S de peste 6 ani în mai mult de 50 de companii care, cel puțin până acum, și-a dovedit eficacitatea.
Diagnoza e un proces obligatoriu pentru companiile care își dezvolta o nouă strategie, înainte de fuziuni și achiziții, în procese de repoziționare de piață sau restructurare etc.
Un proces de diagnoză de afaceri este extrem de util pentru compania ta pentru că îți spune care sunt punctele forte și unde sunt dezechilibrele critice în companie.
În diagnoza de afaceri se lucrează mult pe analiza documentelor și a informațiilor furnizate de client dar și cu oamenii din companie prin discuții individuale și de echipă.
În diagnoza de afaceri se lucrează mult pe analiza documentelor și a informațiilor furnizate de client dar și cu oamenii din companie prin discuții individuale și de echipă.
- Ce îți poate aduce o diagnoză?
- Care sunt beneficiile diagnozei de afaceri? Și ce ar implica acest proces pentru tine și pentru compania ta?
- La ce te poți aștepta, în cât timp și cu ce buget putem a realiza o diagnoză?
La aceste întrebări putem răspunde dacă avem o primă întâlnire de analiză de proiect.
Pentru a formula o propunere este posibil sa solicitam date și informații despre companie în condiții de confidențialitate (semnare acord confidențialitate în prealabil).
Cum este cu adevărat afacerea ta?
Soliditatea unei afaceri nu poate fi definită de un singur parametru, oricât de important ar fi acesta. De aceea, diagnoza cât de echilibrate, eficiente și aliniate sunt toate componentele cheie ale afacerii tale.
În realizarea diagnozei se analizează multe documente și informații despre companie însă se și discută cu persoane cheie din companie. Realitatea unei companii este rareori surprinsă corect (și niciodată complet) de datele din documente; ea se regăsește la oamenii din companie.
Diagnoza afacerii reprezintă și o excelentă oportunitate de a identifica soluții și idei inovative de dezvoltare. În foarte mult situații, idei care au apărut în timpul procesului de diagnoză au stat apoi la baza unor strategii care au transformat companiile pentru care am lucrat.
Întrebări
Cât durează o diagnoză de afaceri?
Între 4 și 8 săptămâni în medie, în funcție de dimensiunea și de complexitatea afacerii.
Ce trebuie să facă clientul?
În primele etape din diagnoză vor fi necesare informații despre companie, actuale și istorice, date despre piață. Apoi vor avea loc discuții individuale cu persoane cheie din companie.
Care sunt livrabilele?
Un raport de diagnoză a afacerii și sesiuni de training de management strategic.