Principalul obiectiv al auditului de strategie de business nu este de a da un ”verdict” (dacă strategia e buna etc) ci de a stabili un set de riscuri și de puncte tari ale strategiei respective, de a oferi o formulare mai corecta a obiectivului de business și a strategiei și de a pregăti echipa pentru implementare și execuție.

Audit de strategie

Auditul de strategie e necesar pentru companiile care au deja o strategie pentru afaceri și care vor să o verifice sau să o optimizeze.

Procesul constă în evaluarea strategiei existente în 3 etape: 

  • Definirea și clarificarea obiectivului de afaceri
  • Diagnoză de afaceri simplificată (cu accent pe evaluarea resurselor și competențelor din companie)
  • Analiza strategiei curente
  • Identificarea punctelor forte și a celor critice pentru strategia ta
  • Evaluarea competențelor de management și execuție strategică a echipei tale
  • Concluzii, recomandări
  • Propunerea unei variante optimizate a strategiei de afaceri

Durata: 4-6 săptămâni (în funcție de dimensiunea și complexitatea afacerii)

Rezultate

  • 1 raport de diagnoză a afacerii simplificată
  • 1 sesiune de training de management strategic pentru echipa de management 
  • 1 document de strategie de afaceri optimizat


Ce este un audit de strategie de afaceri?

They followed her on to the deck. All the smoke and the houses

Auditul de strategie de business este un proces de evaluare, analiză, clarificare și îmbunătățire a strategiei de afaceri a companiei tale și răspunde la trei întrebări:

  • Care este strategia ta business?
  • Cat de optimă este strategia ta de business pentru îndeplinirea obiectivelor tale?
  • Cat de bine pregatita este compania pentru a implementa și executa eficient și performant strategia de business?

Auditul de strategie de business se poate aplica atat la strategia de business integrată (cea a întregii companii i.e. corporate level strategy) cât și la strategii de business la nivel de business (comerciale, produse, poziționare etc) sau  funcționale (strategii de marketing, de comunicare, de HR, IT, de dezvoltare organizationala etc). 

Auditul de strategie implică cel puțin 3 etape principale :

 a.  formularea clară a acesteia și formularea clară a obiectivului strategic

 b.  analiza impactului sau  (în ce măsură are șanse să atingă obiectivele asumate) 

 c.  analiza a resurselor și capabilităților din companie și în ce măsură acestea sunt suficiente pentru implementarea și executarea strategiei de business pentru a obține rezultatele intenționate. 

Principalul obiectiv al auditului de strategie de business nu este de a da un ”verdict” (dacă strategia e buna etc) ci de a stabili un set de riscuri și de puncte tari ale strategiei respective, de a oferi o formulare mai corecta a obiectivului de business și a strategiei și de a pregăti echipa pentru implementare și execuție.


Auditul de strategie de business este strategie de business 

Auditul de strategie de business este, în sine strategie de business, se realizează împreună cu echipa care o va implementa și are ca rezultat un set complet și coerent de documentație strategică.

Stabilește un meeting pentru discuția unui proiect de audit de strategie de business 

Înainte de începerea unui proces de audit de strategie de business, e nevoie de câteva întâlniri prealabile pentru evaluarea și calibrarea proiectului. În 2-3 astfel de întâlniri vom avea suficiente informații pentru a putea face o ofertă de proiect completă.

Procesul implica și lucrul pe documente de strategie a firmei (dacă acestea exista și sunt formalizate) însă mai ales va consta în întâlniri de lucru cu echipa care va implementa strategia de business respectivă și de clarificare a fiecărei etape a acesteia.

De asemenea, procesul va implica trecerea întregului plan de strategie de business într-un format acționabil și colaborativ (folosesc pentru aceasta software-uri specializate).

În următoarea etapă, procesul de audit de strategie implică identificarea resurselor și competențelor critice necesare pentru implementarea și execuția respectivei strategii în companie și evaluarea acestora în realitate; eventual, propuneri pentru îmbunătățirea lor.

În final, auditul de strategie implică o evaluare a planului de implementare și de execuție a strategiei și o evaluare a expertizei pe care echipa o are în acest sens.

Auditul de strategie de business va livra o variantă de strategie de business completă, un set de obiective de business agreate și clarificate și va oferi echipei posibilitatea de a lucra efectiv pe bune practici de strategie de business (în formulare și planificare). De asemenea, va oferi și un set de traininguri pentru formulare și planificare și, respectiv, pentru implementare și execuție de strategie.


Întrebări 

Cat dureaza un audit de strategie de afaceri? 

Între 4 și 6 saptamani în medie, în funcție de dimensiunea și de complexitatea companiei.

Ce trebuie să facă clientul? 

În diverse etape din auditul de strategie de business vor fi necesare informații despre companie, actuale și istorice, documente strategice ale companiei, date despre piață etc. 

De asemenea, se va lucra împreună cu echipa care a creat și care va implementa strategia. Deci vor fi întâlniri cu aceasta echipă.

De cele mai multe ori, sunt necesare și discuții cu alte persoane din companie și, de asemenea, vizitarea zonelor cheie din producție / livrarea de servicii din compania respectivă.

Care sunt livrabilele? 

Un raport de audit de strategie de business cu concluzii și recomandări (un demo al acestui raport va fi oferit înainte de semnarea contractului), sesiuni de training de strategie de business pentru echipă, un plan complet de strategie de business realizat într-un soft specializat.