Strategie pentru afaceri
Strategia de afaceri implică formularea, planificarea, implementarea și execuția unor acțiuni care sunt aliniate către obținerea unui obiectiv într-un anumit interval de timp și cu resurse planificate dinainte.
Strategia de afaceri, mai ales în lumea de azi, nu înseamnă (doar) planificare.
A face o strategie înseamnă a derula cicluri succesive de planificare, implementare, evaluare, optimizare pentru a te apropia cât mai mult și cât mai eficient de obiectivele tale.
De asemenea, înseamnă a acționa în primul rând, a face schimbări și a avea curajul de a transforma afacerea pe care o conduci.
Și, de aceea, a începe un proiect de management strategic înseamnă înainte de toate să începi să te pregătești tu, ca antreprenor, pentru a avea un mindset orientat spre transformare, eficiență și agilitate.
Din acest motiv, personal, prefer ca orice proiect de strategie de afaceri să îl încep cu câteva sesiuni de business coaching tocmai pentru a fi siguri că ne există această dorință autentică de schimbare.
Servicii strategice pentru afaceri
Diagnoza afacerii
Evaluarea întregii tale afaceri și realizarea unui raport de diagnoză (model McKinsey 7S). Acesta va cuprinde:
- punctele tari și cele critice ale afacerii
- model de business
- analiză comercială (prețuri, portofoliu de produse și servicii, canale de vânzare, politici și piețe)
- analiză marketing (eficiența politicilor de marketing)
- harta proceselor cheie ale afacerii
- value map

Auditul strategiei
Auditul de strategie e necesar pentru companiile care au deja o strategie pentru afaceri și care vor să o verifice sau să o optimizeze.
- Definirea și clarificarea obiectivului de afaceri
- Analiza strategiei curente
- Evaluarea competențelor de management și execuție strategică a echipei tale
- Concluzii, recomandări
- Propunerea unei variante optimizate a strategiei de afaceri curente

Model de business
Modelul de business este sistemul pe care se bazează afacerea ta pentru a produce venituri.
- Definirea modelului de business (model business canvas)
- Definirea value proposition
- Definirea profilului de client pentru fiecare tip de produse/serviciu/game produse/servicii în parte
- Definirea value map pentru fiecare produs / serviciu
- Definirea soluțiilor de inovare în modelul de business

Propunerea de valoare
Propunerea de valoare (value proposition) este centrul strategiei tale de marketing și reprezintă practic acel mesaj care îți transformă un simplu prospect în client
- Definirea profilului de client
- Poziționarea firmei și produselor / serviciilor tale în piață față de concurență
- Analiza produsului / serviciului
- Definirea value proposition (propunerii de valoare)
- Realizarea mesajelor de marketing pe baza value proposition (propunere de valoare)

Strategie de marketing
Strategia de marketing implică toate activitățile de identificare și definire a clientului și de comunicare cu acesta astfel încât să îl poți transforma dintr-un simplu contact sau prospect într-un viitor client.
- Analiză de piață
- Definire obiective de marketing
- Realizare strategie de marketing
- Implementare campanii de marketing pilot pentru validarea și optimizarea strategiei de marketing
- Optimizare campanii de marketing

Optimizare procese de business
Eficientizarea rezultatelor obținute și a resurselor folosite într-un proces de business.
- Realizarea hărții proceselor de afaceri cheie din companie
- Analiza eficienței acestora și definirea obiectivelor de optimizare
- Realizarea planului de optimizare
- Pregătirea echipei, susținerea implementării planului de optimizare a proceselor de afaceri
- Bune practici în optimizarea continuă a proceselor de afaceri
