
PROFILUL CLIENTULUI
Creează-ți un profil de client care să înceapă să îți aducă vânzări!

20 min video
Explicații video de 20 min pe care o poți parcurge în ritmul tău.

Modele de lucru
Fișe de lucru și prezentări pe care le poți downloada

Gratuit dar nu degeaba:)
Totul este gratuit! Însă vei investi timp și atenție!
Creează-ți un profil de client util pentru afacerea ta care să înceapă să îți aducă vânzări!
1.Ce conține acest curs online?
- Modelul ”customer profile canvas”
- Care este customer job? (exemple și fișă de realizarea a customer job)
- Care este customer pain?(exemple și fișă de realizare a customer pain)
- Care este customer gain? (exemple și fișă de realizare a customer gain)
- Definirea customer profile + exercițiu de definire a propriului tău profil de client
- Consultanță privată pentru definirea profilului de client
- Program de implementare a customer profile la tine în companie
- 15 min video explicativ
- 3 modele de lucru pentru definirea profilului clientului
Urmărește acum acest minicurs pe Youtube!
2. Descriere
”Profilul clientului„ este un curs simplu și care îți va lua doar o oră pentru a-l parcurge în întregime. Ai 15 minute de video explicativ și apoi mai poți aloca încă 30-60 de minute pentru a realiza partea practică folosind modelele de lucru pe care ți le-am pus la dispoziție pentru download online.
- Fiecare temele din curs va conține un video cu explicații sau un exercițiu de lucru pentru tine.
- Fă efortul de a parcurge video-ul sau de a lucra la exercițiu în ziua respectivă.Nu amâna pe ziua următoare pentru că, în ziua următoare, vine altul 🙂
- Alocă-ți măcar 2 ore de lucru sau împarte cursul în 3 zile a câte o oră de lucru. Stabilește-ți de pe acum aceste sesiuni și pune-le de acum în calendar
- Dacă ai o echipă de marketing, implică-ți echipa și lucrează împreună cu ei. Dacă veți lucra împreună veți avea și mai multe șanse de succes.
- Dacă ai nevoie de ajutor, putem lucra o oră împreună pentru a clarifica și detalia profilul de client pe care l-ai creat
5. Pentru cine este acest curs
- Pentru antreprenorii care vor să își definească / redefinească profilul de client căruia i se adresează
- Pentru specialiștii de marketing care au nevoie de clarificarea / realizarea mesajelor cheie către client
Bune practici și recomandări pe care să le urmărești când începi să lucrezi la profilul de client
- Profilul clientului nu se face pentru o companie, ci pentru o gamă de produse; de exemplu nu există un profil de client pentru toate produsele sau serviciile unei companii ci mai multe profiluri de client pentru game diferite; deci o companie va avea de făcut mai multe profiluri de client, fiecare pe segmentul / gama de produse / servicii diferențiate
- Înainte de a lansa un proiect de definire a unui profil al clientului pentru un produs / serviciu asigură-te că din echipa acestui proiect fac parte : 1. un vânzător (cel care vinde efectiv produsul / serviciul), 2. cineva din tehnic / mentenanță / service (cineva care repară sau oferă servicii post vânzare clientului pentru respectivul produs), 3. cineva din suport pentru client (cel care îi oferă clientului informații legate de respectivul produs / serviciu), 4. cineva din producție (cel care știe cum este construit, cu funcționează efectiv respectivul produs sau serviciu) și, evident, cineva din marketing.
- Definirea profilului de client pentru prima dată în companie implică și costuri mai mari și un timp mai îndelungat pentru realizare; dacă este pentru prima dată când definești profilul de client în compania ta, alocă buget separat pentru acest proiect, alocă timp și resurse de training consistente;
- Creați mai multe variante / exprimări ale acelui profil de client și testați-le pe fiecare în parte în piață (direct la clienți, ca test, sau cu ajutorul unor firme de cercetare de piață) înainte de a le lansa
- Fiecare profil de client este sensibil la o anumită propunere de valoare; și profilul de client și propunerea de valoare asociată trebuie să fie înainte de toate extrem de bine cunoscute în companie de către oamenii de vânzări, de customer support și marketing și abia apoi trebuie comunicate în piață; cea mai frecventă eroare este că se comunică o nouă formulare a unei propuneri de valoare înainte în piață și apoi este explicată oamenilor din propria companie
- Pentru fiecare gamă de produse importantă există un singur profil de client însă pentru fiecare profil de client pot exista mai multe formulări ale propunerii de valoare; deci lăsați echipele de marketing să fie creative și să testeze în permanență noi modalități de a comunicare propunerea de valoare cheie pentru respectivul client
- Un profil de client nu este fix ci se modifică; în anumite industrii, profilul clientului poate suferi modificări în doar câteva luni și de aceea este extrem de important ca definirea, testarea și redefinirea profilului de client să fie un proiect permanent al departamentului de marketing
- Folosește social media pentru a testa rapid diverse exprimări ale propunerii de valoare și, de asemenea, pentru a testa dacă profilul de client cu care lucrați mai este de actualitate
- Profilul clientului și propunerea de valoare (value proposition) sunt concepte strategice cheie ale marketing-ului pe care se poate baza întreaga ta afacere; deci tratează-le cu atenția și importanța adecvate